Meatballs Co. XIII - When I Go


If I may, rada by som túto časť na záver venovala svojmu priateľovi ako vďaku za všetko, čo sme zatiaľ spolu takto na diaľku Liverpool-Istanbul prežili (aj neprežili) a že sa z lásky ku mne dobrovoľne učí absolútne useless jazyk, ktorým hovorí tak šesť miliónov ľudí a v neposlednom rade, nikdy so mnou nestráca strpenie. Je toho tak veľa, za čo Ti môžem byť vďačná, aşkım. I love you so much.


„Teraz chápem, prečo si si veci nechal v hoteli,“ vydýchla s neskrývaným úžasom, keď John pred sebou tlačil vozík plný batožiny. Pokojne kráčala po jeho boku a doprevádzala ho k vchodu na terminál. Šiltovka s logom Dallas Stars, ktorú mal zasunutú hlboko do tváre, skrývala jeho plavé vlasy, ktorými mu ešte pred asi hodinou chlácholivo brázdila končekmi prstov.
Ani jeden sa nechcel z postele postaviť ako prvý. Hoci budík neprestával v pravidelných intervaloch zvoniť a ona vedela, že sa skôr či neskôr budú musieť pobrať do hotela po Johnove veci, odkladala to tak dlho ako sa len dalo. Obaja počuli, ako Rana mlčky odišla do práce a nechala im súkromie. Nemohla si ale pomôcť. Sedieť opretá o čelo postele a bezmyšlienkovite sa pohrávať s končekmi Johnových vlasov, keď si hlavu oprel o jej bok, bol ten najmierumilovnejší pocit na svete. Bruškami mu podvedome zablúdila pozdĺž líca až k brade, kde ju na dotyk pošteklili vyrastajúce chĺpky. Uvedomila si, že ho nikdy ešte zarasteného nevidela.
„No, taktiež som si nebol istý, či by si ma chcela ešte niekedy v živote vidieť, takže som nechcel riskovať,“ odvetil. Podráždene prevrátila očami. Ako by nemohla?
Let Škandinávskych aeroliniek do Newarku už dávno blikal na tabuli s odletmi, pripravený na odbavenie, keď vyšli posuvnými eskalátormi na poschodie letiska s odletmi. Poľahky postrčil vozík s  batožinou až k odbavovaciemu pultíku, keď prišiel na rad a podal pracovníkovi letiska pas.
„Letíte len vy, pán Klingberg?“ nazrel kútikom oka na Johnove osobné údaje. Justine unavene prikývla. Pohľad od nich odvrátila, keď sa John načiahol a vyložil na váhu batožinu. Mimovoľne sa načiahol a povzbudivo jej stisol dlaň.
„Kam letíte, John?“ spýtal sa pracovník asi v ich veku sporadicky.
„Dallas, Fort Worth International.“
Muž súhlasne prikývol, kým mu prsty rýchlo behali po klávesnici počítača z druhej strany prepážky.
„Mohol by som, prosím, vidieť povolenie na pobyt alebo spiatočnú letenku?“
Justine si nesvoja prekrížila ruky na prsiach. Pracovník k nej stočil zrak.
„Veľmi ma to mrzí, ale budem musieť pánovi Klingbergovi položiť zopár otázok,“ pokynul jej ústretovo. „Ak by ste dovolili..“
„Samozrejme,“ usmiala sa na neho a John sa na ňu prívetivo usmial. Ešte stále si to mohla rozmyslieť.
Odkráčala od pultíkov z labyrintu pásiek, ktoré cestujúcich usmerňovali k východu a bezmyšlienkovite zaletela pohľadom k odletom.
Štokholm.
Kristiansand.
Tromso.
Billund.
Paríž.
Dokonca aj Göteborg.
Ironicky sa usmiala. Nedokázala ale cítiť nič. Ani túžbu rozmyslieť si to všetko na poslednú chvíľu. Prestať byť tvrdohlavá, samostatná, sebestačná žena. 
Vycítila, ako k nej po chvíľke pristúpil a bezmyšlienkovite si šiltovku napravil na hlave.
„Hotovo,“ hlesol. Mlčky ho nasledovala k miestu na odbavenie nadrozmernej batožiny so zvyškom ústroja. Dojato sledovala, koľko vecí si so sebou John na svetový šampionát v Kodani a letnú prestávku priniesol. A ževraj ženy sa nevedia zbaliť ekonomicky.
„Ozvi sa, keď pristaneš prosím,“ objala ho vrúcne, keď s ním podišla k bránam k bezpečnostnej kontrole a ona vedela, že ďalej s ním nesmela. Už ani na sekundu nemohla odkladať pocit, že nastal čas rozlúčiť sa. Neboli ale jediní.
Do poslednej chvíľky dúfala, že mu možno zazvoní telefón a jeho agent mu oznámi, nech nikam neletí, pretože sa vedenie ligy zase nepohodlo s predstaviteľmi hráčskej organizácie a ich čaká na dobu neurčitú opätovná výluka ako pred pár rokmi. Hoci to bolo od nej sebecké, ona nechcela, aby odišiel. Bála sa tej veľkej tmy neznáma, ktorá Johnov odchod predstavovala a ona netušila, ako dlho bude dole tou tmou padať.
Mladé dievča len o pár rokov od nej mladšie uslzene odprevádzala svojho priateľa a neprestávala mu kývať na rozlúčku. Zopár rodín okolo nich mimovoľne ostalo postávať pred odletmi a mlčky sa s jemným úsmevom na perách pozerali na svojich rodinných príslušníkov a priateľov, ktorí mali pred sebou let bohviekam. Rovnako ako John. Zakázala si ale plakať.
Šiltovku si sňal z hlavy. Mlčky si ju k sebe pritisol a zhlboka sa nadýchol vône jej vlasov a pokožky. Plnými dúškami si užíval ten mikromoment šťastia spôsobený jej bezprostrednou blízkosťou, keď ho pramene Justininých dlhých vlasov pošteklili na končeku nosa, ako sa k nej sklonil a tvár si zaboril do ich plavého záveju. Horúčkovito ju stisol okolo pása. Bolestivo prižmúril oči. Cestovný pas aj s palubnými lístkami kŕčovito zovrel v dlani.
„Justine,“ zamrmlal, keď pocítil, ako sa sťažka pod náporom emócií nadýchla a slzy jej napriek všetkému zalievali oči. Odtiahol sa od nej a čelom sa oprel o to jej. Jej úpenlivý pohľad spopod mihalníc ho ale ako vždy nenechal chladným. Cítil, ako ho statočnosť opúšťala. Potom všetkom si teraz, keď bol zrazu čas odísť, nebol stále istý, či si vôbec uvedomovala, ako mu od prvého momentu počarovala.
„Neskôr sa o tom ešte porozprávame,“ načiahol sa jej bruškom palca za perami a chlácholivo jej po nich prešiel. Zlomene prižmúrila oči, keď sa neubránila a neposedná slza jej skĺzla lícom. Mlčky kŕčovito prikývla.
„Zničíš si špirálu, Juss.“
Hrdo sa usmial, keď jej napriek ubolenému výrazu v očiach dokázal vyčariť jemný úsmev na perách. Pohľad na ňu; zlomenú, zúfalú a zmätenú a hlavne vystrašenú tým, čo pociťovala, mu lámal srdce. Napriek tomu jej nebol pripravený od srdca povedať, čo presne k nej všetko pociťoval. Hoci sa o to snažil už toľko krát, nikdy nenašiel vhodné slová a situáciu, ktoré by vystihli, ako vážne to s ňou myslel. Bál sa, že ak by jej teraz povedal, ako sa do nej zaľúbil, vyznelo by to z jeho strany len ako márny výkrik do tmy. Nechcel ju zmiasť. Teraz ju musel nechať ísť a on si musel byť istý, že to zvládne, hoci o tom v kútiku duše nepochyboval. Nie ona. 
„Ja viem,“ prikývla. Nedokázala ho ale brať vážne. Neopúšťal ju pocit, že do jeho života v Dallase jednoducho nepatrí a od tohto momentu sa všetko medzi nimi možno zmení a zanikne tak rýchlo ako prišlo a istým spôsobom to bola aj jej vina. Nedokázala s ním odísť. 
„Choď už,“ potiahla nosom. „Zmeškáš, no tak,“ štuchla ho do hrude. Nikdy jej rozlúčky nešli.
„Ozvem sa,“ zamrmlal. Pery sa jej pod novou vlnou emócií roztriasli a ona kŕčovito prikývla hlavou. Tašku prehodenú cez plece si narovnal. Náruživo sa k nemu znovu pritisla. Panikárila.
„Prosím ťa, dávaj si pozor,“ ozval sa v nej pud sebazáchovy, keď sa letiskovou halou ozvalo ďalšie posledné varovanie cestujúcich na let ani nevedela kam. Prosím ťa nechoď, mala ale na mysli.
Johnovi prebleslo mysľou menšie deja vu, ako v tom momente znela úplne ako jeho mama, ktorá takisto pred pár desiatkami hodín váhavo postávala na prahu dverí vchodu do domu a znepokojene sledovala, ako John sadá k bratovi do auta a ten ho vezie na vlakovú stanicu. Iniciatívne sa načiahla na špičky a pery si pritisla k tým jeho do kŕčovitého bozku na rozlúčku. Slaná príchuť jej sĺz ho pálila na jazyku. Pocity, ktoré sa v ňom ale miešali ešte nikdy tak ako v tej chvíli necítil a horúčkovito ich bozk prehĺbil. Bolo mu jedno, či sa niekto pozerá. Na ničom mu nezáležalo. Vedel, že musel ísť, no ona musela ostať.
„Ďakujem, Justine,“ zašepkal. Ďakujem, že si. Ďakujem, že som ťa stretol, odtiahol sa ako prvý a naposledy jej úpenlivo pozrel do očí. Vyčítal jej v nich len čistú odmietavosť faktu, že mu musela dať zbohom. Nechcel ich rozlúčku zbytočne naťahovať a robiť to pre nich oboch ešte ťažším. Pevne dúfal, že nešlo o zbohom. 
„Ja ďakujem.“ Za všetko. V skutočnosti ju ale hlavne mrzelo to, koľko toho spolu nestihli zažiť. Koľko času im spolu nebolo dopriate a ako nezodpovedne aj s tým málom, ktoré mali k dispozícií, narábala, keď konečne stretla niekoho... kto bol iný. Hoci rozhodne nie dokonalý, pretože ani ona sama dokonalá nebola, tak ako nikto na tomto svete, a ona to ani od neho nežiadala. Jednoducho niekto, s kým chcela, aby to bolo medzi nimi dvoma iné, skutočné. S kým chcela tráviť víkendy na pobreží, ktoré sa im tak veľmi stalo osudné a ktoré si za celé leto aj vďaka nemu tak neskutočne zamilovala.
Obzrel sa za ňou, keď sa prešmykol okolo pracovníkov pri turniketoch a jemne jej zamával. Justine ostávala stáť na tom istom mieste a pohľadom visela na každom jeho kroku. Sledovala, ako sa postavil do rady s ostatnými cestujúcimi a ďakovala architektom oslovského Gardamoenu, ktorí ho naprojektovali do priestoru. Naposledy mu s jemným úsmevom zakývala, keď pristúpil k bezpečnostnej kontrole a tašku si sňal z pleca. Telefón jej v zadnom vrecku nohavíc zavibroval.

John: Ja ťa vidím

Nenútene sa pousmiala. Sprisahanecky sa na ňu kútikom oka z diaľky pousmial, keď mu pokynuli, aby pristúpil k detektoru a ona si slzy zotrela z tváre. 
Netušila, ako dlho tam ešte stála. Keď sa jej ale stratil z dohľadu, pohľadom len bezvýznamne hypnotizovala masu ľudí, ktorí sa chystali na svoj let, ako skupinky priateľov medzi sebou veselo konverzujú a ona sa cítila opustená ako nikdy predtým. Necítila absolútne nič.
Bezmyšlienkovite sa pomaly vybrala naspäť von z budovy, hoci ju nohy neposlúchali. Ako keby aj mohol, pár krát sa za sebou s nádejou otočila, že ho možno zahliadne k nej kráčať. Že si to možno rozmyslel ako v romantickom filme. Že jej sebecké modlitby o kolapse ligy alebo výluke boli vyslyšané. John bol ale preč.
Načiahla sa po kľúčiky od auta, keď aj s vyplateným státím na parkovisku nastúpila a sadla si za volant. Telefón si položila k rýchlostnej páke, no nedokázala sa donútiť, aby naštartovala a konečne sa pohla z miesta. Myslela si, že jej po jeho odchode okamžite odľahne. Myslela si, že keď jej rozum aj srdce konečne pochopia, že bol preč, spadne jej zo srdca ten obrovský balvan obáv a odmietania toho, že tá chvíľa raz príde. Úľava a čistá myseľ pripravená na návrat do reality sa ale nie a nie dostaviť. Vedela komu najprv potrebovala zavolať.
„Hal-“
„Je preč,“ nenechala ju ani nadýchnuť sa. Sebecky tak ako nikdy predtým jej zavolala, hoci vedela, že bola v práci a bolo možné, že ju vyzváňaním telefónu vyrušila uprostred vysvetľovaním latky. Slzy jej naplno vytryskli z očí a ona sklonila zrak do lona. Telefón si kŕčovito pritískala k uchu a vlasy si nervózne prehrabla.
„Oh moja,“ zaúpela Rana frustrovane, keď s ťažkým srdcom zdvihla Justinin hovor počas prestávky medzi hodinami cez vyučovanie. Žiaci utekajúci chodbami školy do nej nechtiac vrážali, keď jej chôdza spomalila a sťažkopádnela. Skôr ako jej avšak Justine stihla skočiť do reči, hnedovláska vedela, o čo šlo. Vedela, že John strávil poslednú noc doma s ňou u nich doma v Osle paradoxne tam, kde sa medzi nimi dvoma všetko aj začalo. Vedela o všetkom. Napriek tomu po prvý krát v živote nevedela, čo svojej kamarátke má povedať.


Asi ste si už všimli, možno áno, možno nie, do tejto poviedky som vložila (znovu) veľký kus seba. Hoci sa to nezdá, ani neviete, aký pocit rozčarovanosti som už dlhšiu chvíľu s blížiacim sa koncom cítila. Od prvých častí, keď som videla, že vás J&J bavia asi tak ako bavili a bavia mňa, keď som ich príbeh formovala, som si priala, aby som nikdy tento trápny záverečný príhovor, ako keby som mala znovu maturovať, nemusela písať. Aby som nemusela dať ďalšej srdcovke zbohom.
Príde mi to len ako včera, keď som dopísala Santíka, začala pridávať Slut a Ivka písala IL. No nebolo to len včera. Prešli tri roky a Vy ste sa napriek tomu vrátili a dali nám obom znovu šancu. A ja si to nesmierne vážim, pretože povedzme si úprimne... Nemuseli ste. Mohli ste z toho vyrásť asi tak, ako sme (mali) vyrásť aj my dve, no v našom prípade došlo očividne asi k dákemu erroru v dozrievaní. Ubehli síce tri roky, no ja som vďaka Johnovi, rybkám, Odeusovi, Manu a celému nášmu svetu fantázie zistila že: 
  1. čo sa týka slovenčiny, existuje tam v ešte nádej, chce to len častejšie čítať knižky a utriasť tú moju poenglishovanú sintax a pozabúdaný pravopis a gramatiku.
  2. ako som už spomínala na začiatku, roky evolúcie na mne nezanechali žiadnu stopu. Stále som ten istý debil, ktorý je schopný dni dobrovoľne presedieť schúlená do klbka na sedačke pod dekou pri šálke čaju, vnárajúc sa do svojich zvrátených predstáv s jediným rozdielom, že teraz na druhom konci tej istej sedačky sedí po mojom boku môj zmätený priateľ a nechápavo na mňa hľadí, čo tak vehementne a dlho do toho wordu vypisujem.
  3. nikdy som Vás a náš malý svet neprestala zbožňovať a ja neumriem skôr, než nepôjdem na aspoň jeden posratý zápas NHL a asi sa tam s Ivkou posereme od šťastia.

Nič z toho by ale nefungovalo bez VÁS. Hoci bola poviedka dopísaná viac-menej ešte predtým, ako som ju na Ivkin blog uverejnila, to Vy ste boli to, čo som od prvej chvíle nosila v mysli a poháňalo ma, aby som si dala záležať a aby som neprestávala. Ďakujem Vám za opäť krásne prežité babské večery nad Vašimi úžasnými komentármi, ďakujem Vám, že ste nezanevreli a dali mi znovu šancu. Ak ste naďabili na tieto riadky, asi viete, že sa Vám takto prihováram, pretože táto kapitola je posledná. To ale neznamená, že sa s Vami a rybkami lúčim. Zbožňujem Vás najviac na svete a ja by som rada podotkla, že ak náhodou túto poviedku čítalo viac ľudí ako sa zdalo z komentárov, ďakujem aj Vám, hoci som nemala tú česť Vás bližšie spoznať. Nesmierne ma teší, že si každá z Vás našla vždy čas a prišla na blog. 
Na záver by som sa chcela ešte špeciálne poďakovať našej Ivke. Čo Vám poviem, stará láska nehrdzavie a ona tu bola pre mňa znovu, keď som ju najviac potrebovala. Prichýlila ma k sebe, aby sme sa spolu znovu nechali vtiahnuť do nášho malého mikrosveta a ja som si po tých dlhých rokoch znovu naplno uvedomila, prečo naše priateľstvo napriek diaľke vydržalo, kým niektoré, hoci len o ulicu ďalej, nie. Chcela by som Ti len týmto spôsobom Knišková znovu pripomenúť, že si a hell of a woman, bude z Teba úžasná hygienička, pitbull (a asi aj tá normálna, len vieš, že ja deti nemám rada, takže sa nechcem vyjadrovať moc lol) mama, ktorou si už teraz a skvelá manželka. (to už trénujem na ten príhovor :P) No to najdôležitejšie je, že si úžasná priateľka a aj keď som Ti dala veľa dôvodov ma niekedy nakopať, ďakujem, že si tu vždy pre mňa a ja dúfam, že vieš, že napriek všetkému a nech som kdekoľvek, ja som tu pre Teba tiež. Ja viem, že ty vieš, no bez teba by tento príbeh neexistoval ani v polovičnom rozsahu ako teraz.
Myslím, že nie som pripravená Vám hneď tu a teraz sľúbiť, že zajtra začnem pridávať niečo nové. Pravdepodobne potrebujem chvíľu stráviť to, že Meatballsu je koniec & leto je v plnom prúde, no poteším Vás, že mi zopár nápadov mysľou krúži a ja na tom budem pracovať (ak by ste chceli). Úplne na záver by som mala na Vás teda poslednú prosbu. Chcela by som ešte oficiálne vedieť, či by ste mali záujem o zopár extras alebo by ste každá preferovala takto otvorený koniec, nechávajúc Vašu fantáziu pracovať na tom, ktorou cestou sa ich osud vybral. Ak by ste teda chceli a bol by záujem, dala by som si týždeň pauzu & takto o týždeň by sme sa ešte pár krát pri J&J stretli. 
Dámy, ešte raz ďakujem moc moc!

S pokorou,
Vaša Baj. 

P.S. 1: Ak by ste s extras súhlasili, ak máte akékoľvek priania, nápady, želania, ako by to mohlo ďalej vypadať, sem s nimi! Viac než rada sa inšpirujem & ešte omnoho radšej by som ich napísala pre Vás ako vďaku, že ste pri mne stáli! love you!
P.S. 2: Ak by ste sa chceli so svojimi myšlienkami a nápadmi zdeliť so mnou osobne (alebo proste v súkromí a nie takto na blogu, kde si to môže hocikto prečítať, už sa neviem ani vykoktať ale you know what I mean), no nejako nie verejne, kľudne ma môžete kontaktovať na instagrame. Budem len a len rada, rovnako ako budem veľmi rada, ak by ste hocikedy niečo potrebovali & ja by som vedela pomôcť. Som Vám za tak veľa nesmierne vďačná a ja by som Vám to rada nejako oplatila. Ešte raz ďakujem za všetko!

16 komentárov:

  1. Odpovede
    1. ❤️
      Dúfam, že sa to dalo čítať & ďakujem, že si si vždy našla čas & že ťa Meatballs oslovilo! Užívaj leto ❤️

      Odstrániť
  2. Ahoj Baj 💙

    Tak oficiálne posledná časť .... Musím povedať že som nečakala že posledná časť bude takáto a že sa bude takto vyvijat ale o to viac ma to tešilo čítať pretože každou prečítanou vetou som sa tešila na tú ďalšiu 😊

    Ako wau ...táto časť mi prišla že Justine bola konečne tak otvorená svojim citom a bolo vidno že zvlášť do tejto časti si dala srdiečko pretože tie jej pocity tak krásne napísané že som to prežívala spolu s Justine ....

    A John opäť ukázala že má srdce na správnom mieste a aj keď jej nepovedal čo k nej cíti ona to určite vycitila 😊 chápem že jej to nechcel povedať na letisku...trápila by sa ešte viac

    A k príbehu musím uznať že na začiatku som si vôbec nemyslela že si tento príbeh až tak obľúbim ( aj keď stále to tvrdím milujem tvoj spôsob pisania ) ale každou časťou som sa tešila na tie nové a úplne som zbožňovala že sme mali 2 časti do týždňa aj keď skvelé bolo aj keď boli 3 😂 ( ale samozrejme to by toto skončilo ešte skôr a to by už skvelé nebolo )

    Meatballs sa čítalo tak skvele, ľahko proste bola to taká oddychovka na ktorú som sa vždy tešila 😊 a časti sa nejako neopakovali a v každej si nás vedela niečím prekvapit

    Páčilo sa mi že to bolo celkom odlišné od Santika ( stále drží 1. mkesto to neviem či sa zmení vsak pri ňom som prvý krát natrafila na tvoj blog 💙) dokázala si vytvoriť úplne iný príbeh bez toho aby som mala pocit že čítam niečo podobné 😊

    K Extras určite 100% chceme ...som zvedavá ako sa to vyvinie, ako sa stretnú, kedy a kde ? A za akých okolností? Takže dúfam že budú 💙

    K tej NHLke aj ja dúfam a verím v to že sa na zápas dostnem ( Chicago ♥️ ) a dúfam že viackrat 😅

    Nelúčime sa dúfam túto na blogu na dlho ( stále verím v tie Extras ) ale určite sa teším aj na tvoju ďalšiu tvorbu a som zvedavá kto ti tentokrát padne do oka ako spraví adept na príbeh 💙

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Leni!
      Prepáč za tak otvorený koniec, no ja som to nejako nedokázala ukončiť. Lepšie povedané, cítila som sa nejako zaviazaná tým, že tak ako poviem ja, tak musí byť záväzne a nejako.. Ma to blokovalo. Neustále som scenár menila, odľahlo mi, až keď som zvolila túto alternatívu & moja duša našla pokoj. Preto (a pretože ste sa už začali po extras pýtať) extras budú! Už sa na nich pracuje! Ako vždy, ďakujem ti za tvoje povzbudzujúce slová, ďakujem, že si sa vrátila a neposlala ma do kytek, keď som ťa kontaktovala. Ďakujem, že si Meatballs čítala.
      So santíkovým prvenstvom si nerob veľkú hlavu a odpúšťame ti. Pre mňa to navždy ostane tiež srdcovka, hoci Meatballs mu dýcha na päty & tiež som si tých dvoch narcisticky neskutočne obľúbila, rovnako s Manu a Odeusom. Máš pravdu, do tejto časti som zo seba vložila veľký kus seba, až taký veľký, že keď som si to po sebe čítala, znovu som cítila tú ťažobu, s ktorou sa mi ako vždy v máji odchádzalo & vlastne som touto časťou cried my feelings out ale to je jedno. To nie je teraz podstatné. Som rada, že sa mi teda podarilo preniesť atmosféru rozlúčky & asi teraz chápeš, prečo som predtým avizovala, že mi na tejto časti tak záleží a je moja najobľúbenejšia. Čo viac povedať? Bolo mi cťou! Nechcem ťa už dlho nudiť. Ešte nikto nezomiera a vidíme sa o týždeň pri prvom extra & čoskoro hádam pri novej poviedke!

      P.S.: Pevne verím, že sa nám to raz všetkým podarí & na ten posratý zápas sa dostaneme! Držme si palčeky!

      Odstrániť
  3. Ahoj Baj. ♥️

    Veľmi dlho som rozmýšľala čo a ako to napíšem, dúfam, že na nič nezabudnem.
    No, takže. :))
    Páčila sa mi veľmi táto časť a páčil sa mi ten štýl písania. Troška bol iný v tom, že z neho cítiť, že si si tu vyliala srdiečko a je to osobnejšie, ja som to teda prežívala, musím povedať.

    Rovnako sa mi aj páči, že si to nechala úplne otvorené, teda je možnosť všetkých scenárov. Preto sa pripájam k prosbe jednej extra časti. Teda, za seba vravím, že hoci tento príbeh a ich dvoch milujem, mne by úplne stačila jedna časť, kde by sme sa troška viac dozvedeli, ako pokračujú - či spolu, alebo každý svojou cestou. Jedna časť, kde by ich situácia bola viac skonkrétnená. Nechcem teraz aby to vyznelo nejako hlúpo/zle, nemyslím to tak, ale podľa mňa, keď toto je koniec, teda posledná časť, epilóg bude bohate stačiť, netreba zbytočne viac. Samozrejme, toto je len môj subjektívny názor a nemyslím to nijako v zlom, keď napíšeš aj 10 extras, vieš, že si to prečítam. ♥️

    Skoro mi slzička ukápla, keď sa lúčili, opísala si tie ich pocity, hlavne pocity Juss krásne. Presne takéto časti milujem, čo sú písané veľmi priamo zo srdiečka.

    ♥️♥️♥️♥️♥️

    Lúčiť sa nelúčim, teším sa na nové časti hocičoho s hocikým, na hocičo od Teba. ♥️

    Som Ti to tu presrdiečkovala, sorry. :D

    ♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️ (tak ešte pár pridám)

    - Júlia

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. moja drahá Julka,
      ty môžeš srdiečkovať koľko len chceš a kedykoľvek len chceš! Ďakujem, že ťa môj príbeh oslovil & ten tvoj feši, veď ty vieš, to je jednoducho legendárne! Tiež neviem príliš, čo a ako ti to napísať, no asi by som chcela hlavne povedať, že ďakujem za každučké slovo, každučký raz, čo si mi zanechala zopár vľúdnych slov. Čo sa týka extras, ešte stále v tom nemám jasno & neviem, koľko ich bude. Pravpodobne nie veľa & tvoj nápad znie viac než dobre. Ako sa ale poznám, nedokážem sa vtesňať len do jednej časti, takže počítam, že by ich bolo zopár ale zase nie veľa (max. tri alebo tak). Hádam to zvládnem. Tiež to nechcem dlho naťahovať. Nerob si starosti a nemaj komplexy, vôbec si nevyznela hlúpo ani zle, práve naopak. Vaše dojmy mi pomáhajú usmerniť, ako všetko pôjde ďalej takže neblbni. Ešte raz veľká vďaka! Pevne verím, že môj mesiac v Istanbule bude u priateľa produktívny a mňa kopne múza. Budem mať čas aj priestor sa písaniu venovať & dlho to bez vás asi nevydržím, takže vážne sa teším, že hádam čoskoro na blog prikvitnem s niečím novým.

      vidíme sa čoskoro!

      tvoja na veky vekov vďačná Baj.

      Odstrániť
  4. ❤️
    Po dnešnom náročnom dni práve táto časť pomohla môjmu srdiečku. Ďakujem!
    Uplne chápem prečo je tvoja obľúbená. Tak krásne opísané. Nechápem.
    Úprimne, páči sa mi takýto otvorený koniec, len sama si neviem domyslieť čo by som od nich chcela. Takže na extras sa moc moc teším!!
    Och, stále nechápem ako si to tak super mohla napísať..
    Budú mi moc chýbať,no nie tak veľmi ako Patrick so Sky ❤️ možno v extras si ma získajú ešte viac. Uvidime. Teším sa!

    My ďakujeme, že ste sa sem po toľkom čase vrátili❤️ a teším sa, že sme ani jedna z toho nevyrástla a stále tu máme tento náš malý svet.
    Som moc moc zvedavá s čím prídeš nabudúce. Oddýchni si ale!
    Užívaj si leto a pozdravuj priateľa.
    O týždeň sa vidíme❤️
    -Lucia

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. moja drahá Lucinka,
      Som veľmi pyšná a rada, že časť bola liekom na náročný deň napriek tomu, že znamenala Johnov odchod z Európy a teraz sú od seba. Panebože, už mi aj dochádzajú slová, nechcem sa opakovať, no vy ste také úžasné. Ďakujem aj tebe a JA tebe. Povedala by som, že nechápem, ako som to tri roky bez tohto sveta nevydržala, no ja viem prečo a jednoducho stalo sa. Najdôležitejšie je, že som späť a nemienim prestať písať, hoci Meatballs oficiálne dnes skončilo. Teší ma veľmi, že sa na extras už teraz tešíte a majú pozitívnu odozvu. Neviem ešte koľko ich bude, asi nie veľa, nechcem to zbytočne naťahovať, takže sa uvidí. V každom prípade, budem sa snažiť zo seba vydať to najlepšie, nech to stojí zato.
      Neviem, či si už domka, ale ak áno, aj ty si oddýchni (ver mi, áno, ODDÝCHNI SI, nebuď tvdohlavá hus ako ja, ktorá teraz dopadla ako dopadla. oddych je veľmi dôležitý, hoci sa to pri cestovaní nezdá). Poriadne sa vyspi, zregeneruj telo. Ak si ešte stále v Nórsku, pozdravuj hory, lesy nórske a nezamrzni mi tam!

      Tak sa maj zatiaľ, Luci & aj ty užívaj leto! Posielam objatie!

      tvoja Baj.

      Odstrániť
  5. Moja drahá Baj,

    Ako som ti opísala moje pocity rýchlo v správach, stále pretrvávajú... nechcem povedať, že s otvoreným koncom som nespokojná, len radšej by som si prečítala tvoj koniec a tak si zapamätala poviedku. Kebyže si nám extras nepridala a ostalo by to takto, dobre viem, že by mi určite nenapadli take detaily ako nám opíšeš ty. Poviedky od teba sa čítajú úžasne. Každý kúsok deja opisuješ tak dopodrobna, že sa mi ani poriadne nechce veriť, že sa to tak skvelo dá. Viem, že si puntičkár a dávaš si záležať na každej vete. Prepáč ak som si niekedy nevšimla niečo dôležité, nejaký odkaz alebo som nevenovala opisu svoju pozornosť. Musím sa priznať, že niekedy ma opisy prostredia v knihách nudia a sem tam preskočím jednu dve vety. (Je to hrozne,
    viem!! Hanbimsa.) Ale pri čítaní tvojich častí mi to ani nenapadlo. Tak som to hltala, že som si nedovolila preskočiť jediné slovo. (-fakt sa mi to nestáva často)

    Posledná časť (dobre vieš. Že pre mna posledná este nie je:D) bola krásne prepracovaná a nesmierne som sa vcítila do deja. Ano aj slzička bola..
    Ďakujem, ďakujem a ďakujem.
    Ako písala Julka, nejdem sa lúčiť ani ja ale tak ti poviem, vidíme sa o týždeň ❤
    -D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Moja drahá Dianka,

      ily. Takú, aká si. A ty vieš, že je úplne v poriadku, ak to cítiš tak ako to cítiš. Toľkú poklonu a chválu si ani nezaslúžim. Ak si sa rozhodla, že nebudeš jediná, ktorá bude dnes večer od dojatia plakať, potom sa ti to podarilo.
      Tvoje slová ma tešia o to viac, keďže som vlastne Meatballs zbúchala kvázi 'na ostro' po riadnej dlhej dobe bez písania a bez kontaktu so slovenčinou. Musím priznať, niekedy mi robilo problém po slovensky vyjadriť, čo by tým chcel básnik vlastne povedať, no vy ste ma tak svojimi komentármi od začiatku vyhecovali, že som každú časť editovala na toľko krát, koľko len bolo treba (tie konzervy a ten florbal som dáko ani ja a ani Ivka neustrážila, prepáč, ale ešteže ťa mám! ahah).
      Áno, som puntičkár. A veľký. A ja viem, že vy to o mne už dávno viete. Za to ale, že si si niekedy nejakú skrytú message nevšimla sa nemusíš ospravedlňovať. Ja som vlastne veľa krát chcela, aby to tak bolo. Počítala som s tým, že si to uvedomíte až vtedy, keď to bude aktuálne ako napr. so Stavangerom a ja pevne verím, že možno ak si niekedy ešte raz celú poviedku prečítaš, možno zrazu uvidíš veci, ktoré si bez poznania koncu a vývoja nepostrehla. Som hrdá a pyšná nato, že môžem povedať, že mám také skvelé čitateľky ako si ty a baby celkovo. Možno náš babský klub nie je veľký, no ja by som vás nikdy nevymenila ani za Johna (Klingo prepáč, sú to moje girls). Posnažím sa ako sa len bude dať a ja dúfam, že nasledujúcu poviedku budeš hltať aspoň z polovice tak ako Meatballs. Asi vieš, že si dám záležať. Aaaa už neviem čo napísať. Opatruj sa mi ale hlavne, už prosím ťa neplač, puklo by mi srdiečko. Ďakujem za všetko & vidíme sa o týždeň!

      tvoja dojatá Baj.

      Odstrániť
  6. ❤️

    Od skákajúcich žiab po skalkách, cez uvedenie do sveta NHL, zoznámenia sa s Jonathanom Toewsom, kedy moja vaječníky doslova vybuchli - sliny mi tiekli - srdiečko mi splašene búšilo a zo mňa vyšla tá legendárna hláška "až som zvlhla" , cez Patricka a Sky, Jonathana a Ivy, až sem.

    Ty mi ideš niečo hovoriť o tom, že nie si dobrá kamarátka? Prosím ťa, šak sa pozri na mňa. Nikdy neviem čo presne povedať, ako pomôcť, či správne vyjadriť svoje pocity. Veľa stresujem, veľa revem, často sa uzatváram a dištancujem od každého. A predsa si tu. A predsa to kamarátstvo na trase Gemerská Poloma - Žilina - Liverpool - Porto/Seville - Košice, stále tak nejak drží.Niekedy ťa mám chuť uškrtiť, niekedy preplieskať, inokedy totálne vystískať. A predsa vo mňa stále veríš.

    ĎAKUJEM TI.

    Stále si myslím, že John by si mal užiť trošku zábavy v Dallase, nechať sa poobťažovať a tak, pretože žiaden vzťah nie je dokonalý a hlavne nie romantický, ale...well... nebudem ti do toho kafrať. Justine síce nevie čo robí, ale John.. well, on už bude vedieť ako na ňu ;)
    Verím, že to zvládneš. Verím, že tie extras vypália presne tak, ako chceš aby vypálili. Don't worry, girl.

    Revať nebudeme, to si poreveme až pri konci TFA. You know, what I mean.

    Love you.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Otvorila som z prdu blog a... Zaškrtím ťa. Asi od lásky ale zaškrtím ťa. TY KLEBETNICA. Ty ale vieš, že ty môžeš. O tých tvojich legendárnych hláškach by sa dali písať extras a extras, no tie žaby ti asi ešte viac nikdy nezabudnem.
      Vždy si poviem, že som strašný zemiak, no radšej budem zemiak ak mám byť v tom s tebou. Mňa. sa. nezbavíš.
      *toto je asi spoiler ako riť ale poviedka je už dopísaná, tak hádam nevadí, už všetky vieme, že mimozemšťania neprídu Justine uniesť lol*
      Ja viem, že s tým Johnom máš pravdu ale vieš, že ja sa k tomu moc nechcem vyjadrovať, pretože... Potom by som sa cítila neverná už len tým, že tvrdím, že to jednoducho bez tej nevery nejde, keď to očividne ide. :D Čím viac nad tým premýšľam, tým viac si uvedomujem, že jednoducho áno, pasuje mi to tam, no asi sa vyhnem priamemu stretu na papieri a tak to vyriešim. Už sa nedokážem uchlácholiť, že je to len fanfiction, lebo som puntičkár damn.

      A NEĎAKUJ PI*E. (lebo ja ťa preplieskam)

      Odstrániť
  7. Ahoj Baj.
    Ja sama, prekvapujem samú seba a píšem ti môj prvý komentár na tomto blogu. Tento blog navštevujem už dlho. Fuuu ani neverím, že veci týkajúce sa IL a najdrahšieho Santíka sa odohrali dosť dávno .Už od roku 2014 som taká šedá myška toho blogu. V tom čase som nepísala komenty. Bola som len obyčajný, tichý čitateľ, ktorému vyhovovalo všetko tak ako si napísala. Ale práve táto poviedka ma prinútila aby som ti napísala niečo od srdca.
    Táto poviedka bola a je úžasná. Aj keď som na ňu naďabila neskôr, ale vždy som tu chodila a čakala kým sa pridá nová časť. Ani nevieš aká som bola nervózna, kedy bude ďalšia časť a čo sa stane. Ďakujem ti, že vďaka týmto poviedkam si mi často spríjemnila deň. Vždy ma vedeli potešiť, rozosmiať! Boli originálne a myslím, že to bolo tým, že si dám vadala samu seba. Dúfam, že máš naozaj veľa nápadov a budeš ochotná sa s nimi podeliť v nejakej extra časti alebo aj v novej poviedke. Rob naďalej to čo ťa baví, buď sama sebou! Držím palce, aby sa ti splnili tvoje sny.
    Ďakujem za každú a jednu poviedku, za každú a jednu časť! S pozdravom dlhoročný návštevník!
    PS:Najdrahší Santík bola šupa ������

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. moja najdrahšia anonymná šedá myška na blogu,
      všetky viete, ako si nesmierne s Ivkou vážime každučké slovo, ktoré nám pod časťami zanecháte, hoci len bodku. Aby sme vedeli, že ste si časť prečítali. Komentovať ale nie je domáca úloha a ... Nemusela si. No chcela si. A posadila si ma na riť a ja teraz chcem vedieť, kto si! :D No ale k veci. Všetky viete, že mi je Meatballs srdcu blízke, pretože, áno, do poviedky som si vyliala srdiečko, no okrem toho, ako som už spomínala, aj ja som čitateľ, nie len autor, aj ja som všetko s vami a J&J prežívala ako jedna z vás. Pretože jednou z vás som.
      Keď som začínala čítať fanfiction (všeobecne), vo väčšine prípadov som bola tichý čitateľ ako ty. K tomu som nesmierne vyberavá a sama poznám ten pocit, keď ťa konečne niečo zaujme a ty sa konečne rozhodneš odkryť svoju identitu, zanechať zopár vľúdnych slov, pretože si nedokážeš pomôcť a konečne si našla niečo úžasné. Preto... Týmto komentárom si ma dojala a ja som veľmi hrdá, veľmi si to vážim, že som to bola práve ja a Meatballs, ktoré ťa presvedčili sa nám takto odhaliť. Že vieme, že tých, ktoré ste sa po tých rokoch vrátili, je viac a ver mi, hoci som o tebe až doteraz netušila, písala som Meatballs aj pre teba. Vložila som do neho svoje srdiečko ako pre každého, kto si ju niekedy (možno aj neskôr) prečíta. Ja viem, priznávam, určite by ma viac potešilo, ak by som mala možnosť ťa spoznať skôr tak ako ostatné baby ale komentovať again nie je povinnosť. Je to niečo, o čom by som vás ako autor mala presvedčiť a o to viac si preto vážim, že si sa ozvala. Pretože again viem, aký to je pocit, keď sa konečne odhodláš. Netuším, či sa mi ešte niekedy podarí motivovať ťa tak ako s Meatballs, aby si sa nám odhalila, no ja dúfam, že áno, budem sa snažiť, aby ďalšia poviedka mala úspech aka Barbora puntičkár. Rozhodne by som bola rada, ak by som ti dokázala dať dôvod "vídať" ťa častejšie.
      Môj milý anonym, prajem ti krásne leto, užívaj ale aj oddychuj a hádam see you soon! Vždy mi bude cťou spríjemniť ti deň! Vidíme sa pri extras, ktoré budú pravdepodobne štyri a začíname znovu už budúcu stredu. Ste naše všetko, babky!

      tvoja vďačná a dojatá Baj.

      Odstrániť
    2. Ach, ani nevieš aká som šťastná, že som konečne niečo vyjadrila, síce takto v anonymite. No, keď sa pozriem spätne,tento komentár som pridávala hneď včera ako som to dočítala, no nešlo mi to �� a tak som tomuto komentu dávala poslednú šancu. Už teraz sa veľmi teším na extras a tiež na tú stredu. Neviem sa dočkať! ❤️ Nikdy nie je neskoro niekoho spoznať a myslím, že už sa tu budeme "vídať" dosť často! Aj tebe krásne leto a veľa síl.
      S láskou tvoj #anonym

      Odstrániť
    3. Som rada, že ti odľahlo. Hocikedy, kedy budeš cítiť, že by si rada so mnou niečo zdieľala, vieš, že ja sa viac než poteším a tvoje postrehy sú viac než vítané. Hádam nesklamem. Ešte raz ďakujem za všetko, za tvoje vľúdne slová, tú poctu.
      Dobrú nocku <3

      tvoja Baj.

      Odstrániť